Zakończyliśmy drugi etap inwentaryzacji naszego cmentarza parafialnego. Przypomnijmy – pierwszy, polegał na kompleksowym zinwentaryzowaniu grobów i zmarłych poprzez naniesienie ich na nowe plany i wykonanie dokumentacji fotograficznej. W drugim etapie – przyporządkowywaliśmy groby do ich opiekunów, weryfikując przy tym wysokość dotychczas wnoszonych opłat cmentarnych. Korygując także wszelkie pomyłki i nieścisłości z etapu pierwszego.
Na dzień dzisiejszy na naszym cmentarzu mamy 2078 miejsc na groby, z czego 410 jest wolnych (a 37 z nich jest już zarezerwowanych). Nie zgłoszono nam jeszcze opiekunów do 555 grobów ze zmarłymi, zaś 12 grobów zgłoszono z przeznaczeniem do likwidacji. Spośród posiadających swoich opiekunów grobów – 253 nie posiada jeszcze uregulowanych opłat.
W najbliższym tygodniu na grobach, w sprawie których posiadamy pewne nieścisłości (m.in. brak opłat lub brak zgłoszonych opiekunów) pojawią się naklejki z informacją dotyczącą prośby o kontakt z naszą kancelarią. Można to także sprawdzić wyszukując zmarłych w naszej internetowej wyszukiwarce, znajdującej się na naszej stronie internetowej: parafiakrzecin.pl. Od listopada będzie można to uczynić w każdy piątek po wieczornej Mszy Świętej lub w dowolnym momencie poprzez maila: cmentarz@parafiakrzecin.pl.
Jestem bardzo wdzięczny jako Proboszcz i Administrator naszego cmentarza Grzegorzowi Knapikowi za czas poświęcony i ogrom pracy włożonej w to dzieło. Bóg zapłać!